Заповнити електронну декларацію: секрети про які не розкаже НАЗК

Рішенням НАЗК від 16.06.2016 № 2 дан старт системі електронного декларування. Незважаючи на те, що на момент підготовки статті пройшло вже 2 хвилі декларування, а в Internet повно інформації про заповнення декларацій, ми дамо кілька практичних порад про те, як заповнити електронну декларацію. Ми розглянемо питання: де взяти електронний підпис? Як отримати інформацію про доходи без відвідування податкової? Де взяти дані про квартиру? і ін. Для початку нагадаємо ази електронного декларування.

ХТО ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ЗАПОВНИТИ ЕЛЕКТРОННУ ДЕКЛАРАЦІЮ?

Суб’єктами, які повинні заповнити електронну декларацію є: державні службовці, службовці органів місцевого самоврядування, депутати, військовослужбовці, судді, службовці правоохоронних органів, керівники структурних підрозділів юридичних осіб, аудитори, приватні виконавці нотаріуси, оцінювачі і т.д., фіз.особи, – члени антикорупційних громадських організацій.

КОЛИ ТРЕБА ЗАПОВНЮВАТИ ЕЛЕКТРОННУ ДЕКЛАРАЦІЮ?

Підстави для подання декларацій вказані в Законі, ст.45 до них відносить:

  1. Перед вступом на посаду – мінімум за 1 день до подачі документів;
  2. Щорічна подача декларацій – до 1 квітня;
  3. У разі звільнення з роботи – за 1 день до звільнення;
  4. Протягом року, що настає за звільненням – до 1 квітня.

З ЧОГО ПОЧАТИ?

Отже, якщо а) ви відноситесь до категорії осіб, яким необхідно заповнювати електронну декларацію і б) є підстави для її заповнення, закономірно постає питання «З чого почати?» Для початку потрібно знати, що декларація заповнюється в електронній формі в розділі «Задекларуй» на сайті НАЗК.

Для її заповнення нам знадобиться електронний цифровий підпис та інформація про доходи, витрати, майно і зобов’язання фінансового характеру декларанта та членів його сім’ї, тобто всі подальші дії повинен здійснити як сам декларант, так і кожен член його сім’ї, який буде вказаний в декларації.

Кого вписувати в декларацію йдеться в ст.1 Закону, а саме члени сім’ї це особи, між якими укладено шлюб, діти, батьки, інші особи, які:

  1. спільно проживають;
  2. пов’язані спільним побутом;
  3. мають взаємні права та обов’язки.

Відповідно до роз’яснень НАЗК, тільки факт наявності ВСІХ 3 ознак визначає людину членом сім’ї декларанта, і інформація щодо неї вноситься до декларації.

Подумайте, хто з Вашої сім’ї підпадає під ці критерії, а хто ні. Якщо є такі, хто живе окремо, або проживає з Вами, але не пов’язаний з Вами побутом (наприклад, дорослі діти мають свій бюджет), то Ви маєте повне право не вказувати їх дані в декларації.

Визначивши коло осіб, відомості про яких ми будемо вносити в декларацію, переходимо до отримання ЕЦП.

ОТРИМУЄМО ЕЛЕКТРОННО-ЦИФРОВИЙ ПІДПИС ПРИВАТ-БАНКУ ДЛЯ ЗАПОВНЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ

Найпростіший і швидкий спосіб отримати ЕЦП доступний щасливим власникам рахунку в ПриваБанку. Всім іншим громадянам доведеться звертатися в сертифіковані центри з видачі ЕЦП (Google в допомогу). Отже, якщо Ви маєте доступ до Приват24, для Вас питання отримання електронного цифрового підпису займе не більше 10 хвилин.

Для цього необхідно авторизуватися на сайті Приват24 і перейти в розділ «Усі послуги» далі «Бізнес»> «Завантажити сертифікат»

Важливо! Для того, щоб завантажити підпис на свій комп’ютер, у Вашому браузері повинна бути встановлена спеціальна програма – Crypto-Plugin. Для отримання підпису рекомендуємо скористатися браузером Chrome.

Якщо Ви отримуєте заробітну плату, володієте внеском (депозит, скарбничка) в ПриватБанку, відразу можна сформувати виписку про отримані доходи та виплачені відсотки (знадобиться для заповнення декларації). Для цього, перейдіть «Всі послуги»> «Послуги»> «Створити довідку».

ОТРИМУЄМО ВІДОМОСТІ, ЯКІ ПОТРІБНІ НАМ ДЛЯ ЗАПОВНЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ

Отже ви зберегли ЕЦП на своєму комп’ютері і володієте паролем від нього. Далі необхідно перейти до збору інформації.

1. ДОХОДИ ЧЛЕНІВ СІМ’Ї ТА САМОГО декларанта

Інформацію про доходи за період, що Вас цікавить можна отримати дистанційно, без відвідування податкової, через Електронний кабінет платника. Для цього потрібно перейти на сайт Фіскальної служби і авторизуватися, в розділі «вхід в особистий кабінет», використовуючи отриманий раніше ЕЦП і пароль. Для цього в випадаючому списку необхідно вибрати АЦСК ПриватБанк, вказати шлях до ЕЦП, вказати пароль від підпису і натиснути “Зчитати”.

Якщо все ОК, бачимо повідомлення «Ключ успішно завантажено».Натискаємо кнопку «Увійти». Далі «Заяви, запити для отримання інформації», і вибираємо «Запит для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків …». Заповнюємо форму запиту (частина інформації підтяглася автоматично) і натискаємо вгорі кнопку «Підпісати та надіслати».

Важливо! Відповідь на запит приходить через 2-3 робочих дня. Його можна побачити в папці «вхідні / вихідні документи».

2. ІНФОРМАЦІЯ ПРО власникІВ нерухомості

Відомості про належне декларанту майно можна отримати, використовуючи Кабінет електронних сервісів на сайті Мін’юсту https://kap.minjust.gov.ua.

На даний момент АЦСК ПриватБанк був недоступний для використання і довелося пройти процедуру реєстрації, використовуючи адресу електронної пошти.

В результаті авторизуємось, використовуючи логін – номер ІПН та пароль, створений при реєстрації, вводимо серію та № паспорта. Підтвердженням правильності дій є поява такого вікна.

Використовуючи даний ресурс, ми можемо отримати дані про нерухомість.

Важливо! У реєстрі немає інформації про об’єкти нерухомості, оформлені до 2011 року. Якщо Вашого об’єкту нерухомості в реєстрі немає, то для заповнення електронної декларації використовуйте правовстановлюючі документи (свідоцтво, договір і т.д.).

Інформація про транспортні засоби (автомобілі, літаки, яхти)))) береться з документів про власність. Не забудьте про машину, яку Ви продали «по генералці», вона все ще належить Вам на праві власності і дані про неї так само необхідно подати в декларації.

3. ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ФІНАНСОВОГО ХАРАКТЕРУ – КРЕДИТИ, ПОЗИКИ якщо такі є, ПІДТВЕРДЖУЮТЬСЯ відповідних договорів.

Вся інформація, необхідна для електронної декларації у нас є, можемо брати в руки паспорт, код і переходити до заповнення електронної декларації на сайті НАЗК.

Заповнення ЕЛЕКТРОННОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ НА САЙТІ Назк

Далі заходимо на сайт Назка, кнопка «Задекларуй» і авторізіруемся, вибравши тип АЦСК, шлях до ЕЦП та пароль від нього.

Розповідати про те, як внести зібрану нами інформацію в електронну декларацію ми не будемо, для цього є достатня кількість методичного матеріалу.

наприклад тут: відео як заповнити електронну декларацію

або тут Роз’яснення НАЗК

Зупинимося ще на питанні відповідальності

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕПОДАННЯ (НЕСВОЄЧАСНУ ПОДАННЯ) ДЕКЛАРАЦІЇ:

Адміністративна (ст.172-6) – штраф у розмірах:

– несвоєчасна без поважних причин подання декларації – від 850 до 1700 грн .;

– подання недостовірних відомостей (на суму до 344 500 грн.) – від 1700 до 3400 грн .;

Кримінальна (ст.366-1) – штраф:

– подання недостовірних відомостей (більш ніж на 344 500 грн.), Умисне неподання декларації – 42500-5100 грн ..

ПІСЛЯМОВА

Процес заповнення декларації достатньо складний і вимагає максимальної концентрації уваги, тому що передбачає велику кількість дій зі збору інформації. Разом з тим, співробітники НАЗК «не дрімають» і ось-ось та й перевірять одну-другу декларацію. Згідно з нашими даними, вже відомі факти передачі інформації за фактом неподання декларації в правоохоронні органи. Якщо Ви в чомусь не впевнені, або не знаєте де взяти ту чи іншу інформацію, рекомендуємо звернутися за порадою до досвідченого юриста. Своєчасна консультація допоможе уникнути непотрібних проблем.

Оцініть будь ласка, на скільки для Вас був корисний цей матеріал.
Нам важлива Ваша думка :)

УжасноПлохоНормальноХорошоОтлично
Loading...

Юристи LegalService вирішать Ваше питання
якісно і швидко

Отправить ответ

avatar
  Підписка  
Підписаться на