Дай бій колекторам – очисти свою поштову скриньку від спаму!

Захист від колекторів

Заглядаючи у поштову скриньку, ми очікуємо побачити там рекламні буклети, новинні проспекти, платіжки за комунальні послуги, в крайньому випадку «лист від родича з крайньої Півночі». Але ось яким же сюрпризом може стати лист від колекторів з вимогою повернути гроші, адресований на ім’я якогось Пупкіна із зазначенням Вашої поштової адреси. При цьому у відповідь на повідомлення колекторам про те, що вказаний у листі громадянин Пупкін у Вашій квартирі не проживає – Вас звинувачують у всіх гріхах, вимагаючи повернути борг, погрожують судом і поліцією. Виникає питання: який існує дієвий захист від колекторів?

Потрібно знати!

Колектори – це співробітники компаній, основним завданням яких є здійснення діяльності з повернення боргів за грошовими зобов’язаннями боржника.

Ідея легалізувати колекторську діяльність вже давно вітає в головах «можновладців», в 2015 році у Верховній Раді навіть був зареєстрований проект Закону «Про захист споживачів від зловживань з боку колекторів». Однак даний акт на сьогодні не прийнятий. Діяльність колекторів, на сьогоднішній день, м’яко кажучи «поза законом». Тому кожному громадянину вкрай необхідно володіти інформацією про захист від колекторів.

Насамперед давайте спробуємо розібрати прични такої поведінки колекторів.

Статись таке могло з кількох причин:

  • боржник вказав в анкеті адресу Вашої квартири;
  • звернулися до Вас, як до «близькому родичу», заповнивши контактну форму боржника;
  • раніше за цією адресою дійсно колись проживав сам боржник.

Отже, якщо колекторська компанія дістає Вас через чужі борги, у Вас є як мінімум 3 варіанти як організувати свій захист від колекторів:

1)самостійний Захист від колекторів

Можна почати з того, що направит на адресу колекторської компанії лист з вимогою припини їх діяльність.

У листі рекомендуємо описати ситуацію, яка склалася і нехай колектори далі шукають боржника, але вже без Вашої участі. Не зайвим буде вказати на порушення Ваших прав з боку колекторської компанії (ст.32 Конституції України – передача конфіденційної інформації, ЗУ «Про захист персональних даних»). Як правило, після такого «стоп-листи» колектори відстануть.

Якщо ж колектори і дали продовжують погрожувати, необхідно звернутися до кваліфікованого юриста з усіма документами, тому що будь-яка подальша Ваша дія може бути використана проти Вас.

2) ІЗОЛЮВАТИсь, НЕ РЕАГУВАТИ НА ЛИСТИ

Ігноруйте будь-які повідомлення колекторів. Такий захист від колекторів підійде тим, хто хоче зберегти свої нерви не дуже хоче псувати настрій собі і працівникам колекторських компаній. Але це не наш метод.

3) ЗАХИСТ ВІД КОЛЕКТОРІВ ІЗ ЗАЛУЧЕННЯМ ПОЛІЦІЇ

Улюбленим методом «роботи» колекторських компаній є тиск на боржника. Інформація, викладена в «листах щастя» від колекторів може містити в собі ознаки таких кримінальних злочинів як порушення особистого життя (ст.182), вимагання (ст.189), примушування до виконання зобов’язань (ст.355).

4) захист від колекторів якщо ви – боржник

Якщо ж лист адресовано Вам і безпосередньо Ви боржник, цей факт не дає права колекторам займатися здирництвом. Бувають різні ситуації, коли людина не має можливості своєчасно виплатити гроші за своїми зобов’язаннями (звільнили з роботи, член сім’ї захворів і т.д.), і людина потрапляючи в таку ситуацію через неможливість виплатити гроші не повинна відчувати себе злочинцем.

У такому випадку необхідно:

  1. Записувати всі розмови, зберігати всю переписку
  2. Упевниться, що колектори дійсно мають повноваження вимагати від Вас виконання зобов’язань (договір уступки права вимоги!)
  3. Перечитати кредитний договір і знайти пункти, що дозволяють фінансовій установі передавати інформацію третім особам. Якщо таких пунктів немає, дії колекторів оскаржити в поліцію.
  4. Самостійно перерахувати суму боргу і нарахованих штрафних санкцій
  5. Вимагати реструктуризації заборгованості.

Крім того, згідно з п.11 ст.11 Закону «Про захист прав споживачів», колекторським компаніям заборонено:

  1. Обманювати про наслідки в разі несплати кредиту
  2. Вилучати гроші без згоди споживача або без рішення суду
  3. Вказувати на конвертах інформацію про борг
  4. Звертатися з питаннями про фінансовий стан клієнта до друзів, знайомих, рідних, колег і т.д.
  5. Здійснювати нечесну комерційну практику.

Згідно Постанови Верховного Суду України від 16.01.2013, нечесної комерційної практики є дії, які призводять до омани споживача, або є агресивними.

Агресивна підприємницька діяльність – це та діяльність, яка примушує, містить елементи докучання і таким чином впливає на вибір або поведінку клієнта. Серед іншого відомі такі види агресивної практики: здійснення постійних телефонних, електронних або інших повідомлень без згоди споживача (рішення Вінницького міського суду від 15.11.2016 у справі № 127/8388/16-ц)

  1. Вимагати повернення кредиту, після закінчення 3 річного терміну давності.

Термін давності починає відлік з моменту, коли кредитор отримав право вимагати повернення грошей.

Важливо знати, що стягнення заборгованості може проводиться виключно органами виконавчої служби або приватним виконавцем за рішенням суду, за умови відкриття виконавчого провадження. Нічого з перерахованого вище колектори не роблять.

Колектори дуже рідко звертаються за стягненням заборгованості до суду, тому що не бажають нести додаткові витрати часу і фінансів, відсутні докази, підстави для вимог і ін.

Якщо ж колекторська компанія все ж подала до суду – рекомендуємо звертатись за консультацією в підготовці і веденні процесу до досвідченого юриста.

Корисні матеріали:

Скачать: Зразок заяви в поліцію
Образец заявления в полицию на коллекторов
Скачано: 68, размер: 23.2 KB, дата: 30.Тра.2018
Скачать: Зразок листа колекторам
Образец письма коллекторам
Скачано: 63, размер: 19.3 KB, дата: 30.Тра.2018
Оцініть будь ласка, на скільки для Вас був корисний цей матеріал.
Нам важлива Ваша думка :)


УжасноПлохоНормальноХорошоОтлично
Loading...

Юристи LegalService вирішать Ваше питання
якісно і швидко

Отправить ответ

avatar
  Підписка  
Підписаться на