Захист прав споживачів

Захист прав споживачів – це набір гарантованих державою правил, скориставшись якими клієнт може уникнути фінансових втрат, пов’язаних з недобросовісною поведінкою підприємця.

Трапляється, що споживач не завжди отримує бажаний результат, обіцяний з боку підприємця (продавця або постачальника послуг). Тому важливо вміти захистити свої права.

Юристи компанії LegalService проаналізували законодавство, яке регулює захист прав покупця і розробили для Вас коротку інструкцію, яка допоможе захистити себе в подібній ситуації.

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ, ЩОБ ЗАХИСТИТИ ПРАВА СПОЖИВАЧА?

Наше повсякденне життя складається з домовленостей і взаємних зобов’язань. Так, вирішивши, наприклад, купити холодильник – ми укладаємо договір купівлі, вирішуючи питання про відпочинок – звертаємося за послугами до туроператора, зламалася машина – їдемо в автосервіс.

Вступаючи в договірні зобов’язання кожен чекає від угоди бажаного: отримати якісний товар або послугу.

На сьогоднішній день для захисту споживачів прийнято понад 450 нормативно-правових актів. Основним з них є ЗУ «Про захист прав споживачів». Даний закон не охоплює правові відносини, пов’язані з купівлею продуктів харчування.

Договір на покупку товарів або послуг укладається як в усній так і у письмовій формі. Підтвердженням договору є товарний чек, квиток, талон, будь-який інший розрахунковий документ.

ЗАХИЩАЄМОСЬ ВІД НЕЯКІСНИХ ТОВАРІВ

НЕДОЛІК ТОВАРУ АБО ІСТОТНИЙ НЕДОЛІК ТОВАРУ?

Щоб захистити свої права, клієнту перш за все необхідно правильно сформулювати свої вимоги, для цього потрібно визначити наскільки неякісним є куплений ним товар.

Закон про захист прав споживача пропонує такі критерії неякісного товару:

Недолік товару – невідповідність продукції вимогам документів, умовам договору, вимогам, що пред’являються до такої продукції, а так само інформації про неї.

Істотний недолік – такий недолік, який робить неможливим використання товару за призначенням, виник з вини продавця, після його усунення проявляється знову, відповідає такою ознакою:

  • взагалі не може бути усунутий;
  • усунення потребує понад 14 днів;
  • робить товар іншим, ніж передбачено договором.

ПРАВА СПОЖИВАЧА ЗАЛЕЖНО ВІД СТУПЕНЯ ЯКОСТІ ТОВАРУ:

ЗА НАЯВНОСТІ НЕДОЛІКІВ ПОТРЕБИТЕЛЬ МОЖЕ ВИМАГАТИ:

  • зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару;
  • компенсації витрат на усунення недоліків товару

ЗА НАЯВНОСТІ ІСТОТНИХ НЕДОЛІКІВ:

  • розірвати договір і повернути гроші;
  • замінити товар на аналогічний (підлягає негайному задоволенню)

Важливо! Дані права діють протягом гарантійного періоду, зазначеному у паспорті, або іншому документі на продукцію.

У разі ремонту, продавець повинен на письмову вимогу покупця надати аналогічний товар. Якщо термін ремонту буде перевищувати 14 днів, продавець зобов’язаний виплатити споживачеві пені в розмірі 1% від вартості товару.

Незалежно від ступеня втрати якості, покупець має право протягом 14 днів (не включаючи день покупки) обміняти товар на аналогічний.

Важливо! Дане право діє за умови якщо збережений товарний вигляд, пломби, ярлики, розрахунковий документ (товарний чек).

Постановою КМУ № 172 від 19.03.1994 затверджено перелік товарів, що не підлягають обміну, серед таких товарів косметика, білизна, дитячі іграшки, засоби гігієни, зубні щітки, друковані видання, металопрокат, ювелірні вироби.

ЗАХИЩАЄМОСЬ ВІД НЕЯКІСНИХ РОБІТ АБО ПОСЛУГ

СПОЖИВАЧ МОЖЕ ВІДМОВИТИСЯ ВІД ПОСЛУГ, ЯКЩО ВИКОНАВЕЦЬ:

  • своєчасно не приступив до виконання робіт;
  • виконує роботу настільки повільно, що закінчити роботу в строк стало неможливим.

У РАЗІ НАЯВНОСТІ НЕДОЛІКІВ КЛІЄНТ МАЄ ПРАВО ВИМАГАТИ:

  • безкоштовно усунути недоліки;
  • зменшити ціну виконаної роботи;
  • безкоштовно виготовити іншу річ або повторно виконати роботу.

При наявності істотних недоліків споживач має право розірвати договір і компенсувати збитки.

Важливо! За кожен день прострочення виконання роботи, споживачеві виплачується пені в розмірі 3% від вартості робіт або послуг. Оплата пені не звільняє продавця від виконання зобов’язань.

ЯК СКАРЖИТИСЯ?

Споживач, щоб захистити свої права може скласти скаргу і направити її на адресу компетентного органу.

Захист прав споживачів здійснюють Державна інспекція з питань захисту прав споживачів, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суди.

У разі звернення до суду – необхідно підготувати позовну заяву.

Компанія LegalService пропонує супровід справ по захисту прав споживача від неправомірних дій підприємців. Ми можемо звернутсь з листом до продавця і спробувати вирішити спір в досудовому порядку, так само готові скласти скаргу або позовну заяву при необхідності.

Оцініть будь ласка, на скільки для Вас був корисний цей матеріал.
Нам важлива Ваша думка :)

УжасноПлохоНормальноХорошоОтлично
Loading...

Юристи LegalService вирішать Ваше питання
якісно і швидко

Отправить ответ

avatar
  Підписка  
Підписаться на