Законодавець в ст.222 ГК України зобов'язав підприємців у разі порушення законних прав інших учасників господарських відносин відновити їх, не чекаючи звернення до суду.
Однак домогтися свідомості від учасників ділового обороту без будь-яких дій буває досить складно.
Ефективним механізмом відновлення порушених прав є досудове врегулювання спору, що дозволяють вирішити питання без судової тяганини.
Формою досудового вирішення питання є підготовка претензії.
ЩО ТАКЕ ПРЕТЕНЗІЯ?
Претензія - це документ, в якому спору юридична особа з метою врегулювання конфлікту вимагає від іншої сторони - суб'єкта договірних відносин відшкодування збитків, відновлення інших порушених прав.
ЯКІ ВИМОГИ ДО ПРЕТЕНЗІЇ?
Згідно вимог ГК України в претензії зазначаються:
- найменування, реквізити заявника та адресата;
- дата і № претензії;
- обставини для пред'явлення претензії;
- докази
- вимоги з посиланнями на Закони
- сума претензії
- платіжні реквізити
- перелік додатків.
Претензію можна підготувати на фірмовому бланку.
ЯКА СТРУКТУРА ПРЕТЕНЗІЇ?
Претензію умовно можна розділити на такі складові елементи:
- вступна
У вступній частині необхідно вказати всі дані сторін договірних відносин, дату і № претензії. - описова
В описовій частині міститься докладна інформація про факти порушення діями адресата законних прав та інтересів заявника, із зазначенням посилань на пункти договору. - претензійна
Претензійна частина містить юридично аргументовані вимоги із зазначенням подальших заходів впливу.
ЯК ПРАВИЛЬНО НАПРАВИТИ ПРЕТЕНЗІЮ?
Рекомендуємо відправляти претензію одним з нижчеперелічених способів:
- Рекомендованим листом з повідомленням
- Кур'єром з адресною доставкою
- Особисто в руки
Дані про співробітника адресата, що отримав претензію потрібно зафіксувати в копії документа.
РЕЗЮМЕ
Підготовка претензії є додатковим способом врегулювання спору, а не обов'язком. Тому сторона конфлікту має право звертатися до суду без попередньої роботи по підготовці претензії.
Разом з тим, грамотно складена і юридично аргументована претензія свідчить про обізнаність заявника про порушення своїх і про його намір домогтися їх захисту, врегулювати конфлікт без звернення до суду.
Вказівка в тексті претензії переваг досудового врегулювання сприяє її задоволенню.
Наші фахівці гарантують кваліфікований підхід до підготовки претензії, який включає:
- аналіз договору і ситуації;
- встановлення факту порушення прав;
- формування переліку норм законодавства, який підлягає застосуванню;
- розрахунок заборгованості;
- обгрунтування позиції і формулювання вимог.
Перегляньте інші статті на цю тему: